Belastingaangifte
Inkomstenbelasting voor particulieren (P- of F-aangifte)
Als extra service voor onze klanten kunnen wij het invullen van de belastingaangifte voor u verzorgen. Voor de belastingaangifte berekenen wij onder andere hoe hoog de hypotheekrenteaftrek is. Door onze professionele software kunnen wij bovendien extra voordelen voor u behalen.
Belangrijke datums voor het indienen van de belastingaangifte
Als wij de stukken van u op tijd mogen ontvangen, dan proberen wij de aangifte altijd voor 1 april digitaal aan de belastingdienst toe te sturen. Als de aangifte voor 1 april is verzonden, dan ontvangt u namelijk voor 1 juli al de voorlopige aanslag van de belastingdienst. U dient de belastingaangifte uiterlijk voor 1 mei in te sturen. Als u de aangifte later wilt insturen, dan kunt u uitstel tot 1 september aanvragen.
- 1 maart : Eerste mogelijkheid om aangiftge te doen
- 1 april : Aangifge voor 1 april insturen is voor 1 juli een reactie op de aangifte
- 1 mei : Uiterste aangiftedatum voor uw belastingaangifte
- 1 september : Datum tot wanneer uitstel voor de aangifte te verkrijgen is
Belastingaangifte met professionele software van Reed Business (Elsevier) Nextens
Voor het invullen van de belastingaangifte maken wij gebruik van professionele aangiftesoftware van Elsevier. Hiermee kunnen wij bevoorbeeld voor een aantal onderdelen in de aangifte de gunstigste verdeling over fiscale partners berekenen voor de laagste belasting. Om de aangifte voor u zo eenvoudig mogelijk te maken kunt u via een checklist op het klantportaal de benodigde stukken veilig aan ons toesturen.
Belastingaangifte in stappen
Hieronder stap voor stap hoe het verzorgen van een belastingaangifte in zijn werk gaat.
- Interesse - U geeft aan dat u geïnteresseerd bent in het laten verzorgen van uw belastingaangifte (na de eerste keer ontvangt u van ons jaarlijks automatisch een uitnodiging)
- Klantportaal - U ontvangt een uitnodiging voor het activeren van het digitale klantportaal
- Checklist - U ontvangt een uitnodiging om de checklist te doorlopen voor het insturen van de benodigde informatie
- Versturen - Wij stellen de belastingaangifte voor u op en sturen deze digitaal aan de belastingdienst en per e-mail een kopie aan u zelf tezamen met de factuur
Kosten voor het verzorgen de belastingaangifte
Aangifte voor | Digitaal via portaal | Per e-mail | Op papier |
Alleenstaande | € 85,- | € 99,50 | € 109,50 |
Partners | € 140,- | € 155,- | € 165,- |
Eénmalige extra kosten voor de eerste aangifte: € 30,-
Eénmalige extra kosten nieuwe, gewijzigde of extra aflossing op de hypotheek: € 45,-
Extra kosten voor het aanpassen van de voorlopige teruggave: € 50,-